Khamis, 8 Julai 2010

b e c O o L ....

salam sejahtera.....

betul lah kan semakin hari hidup kita atau manusia memang tidak lari dari masalah..
tak kisah lah awak tu bangsa cina ke , india ke singh ke melayu ke indon ke bangla ke memang tiap- tiap hari ada saja masalah ..tak kira lah masalah tu datang dari segi apa pun...

eh..apa yang aku merepek nie haha...
takdelah..beberapa hari yang lepas banyak mengajar aku pasal kehidupan ...

1 . Penjelasan ...
-> ya , penjelasan tu penting tak kisah lah dari mana pun tapi tolong lah dengar penjelasan dulu..kenapa eh ? sebab , kalau tak dengar penjelasan macam mana nak tahu siapa salah siapa betul..(haha , sendiri soal sendiri jawab )

2. Apa itu SAHABAT and KAWAN...
-> perbezaan antara dua perkataan bagi falsampah aku lah kan...
-KAWAN ni siapa-siapa pun bole jadi kawan..cuma yang tak berapa nak berkenan tu kawan nie ada dua kawan makan kawan dan kawan ada-ada je..maksudnya di sini..senang citer kawan yang tak bole pakai lah..kawan untuk mengambil kesempatan..
- SAHABAT ...perkataan ni aku baru nampak beberapa hari yan lepas...
mereka sentiasa di sisi kita walaupun kita dalam keadaan yang susah..tak kisah lah lelaki atau perempuan ...mereka ikhlas berkawan..memeberi nasihat..memberi tunjuk ajar..dan yang penting dia xkan sesekali men'down'kan kita...mereka akan berterus terang walaupun kadang2 statement mereka menusuk kalbu ...


3. Rileks...
-> rileks lah..jangan emo sangat selagi boleh di kawal.. :)


4 . Menilai...
-> kadang kita selalu bergossip eh budak nie macam nie lah..macam tue lah..
tapi kita x pernah berfikir and x penah nak analisis mereka ...sebab mereka jenis menilai buku dari kulitnya,bukan menilai buku dari segi isinya ...bila kita dah semeja baru tahu mereka nie bagaimana... rupa-rupanya kepala gila2 sama dengan aku.. hahahahaha!!

eh,byk betul falsampah aku nie..hehe..

aimee

1 ulasan:

slay the dead squad berkata...

yup ... mane2 boleh ape ... hahaha!! slay mane ade perasaan ...